Träff på Verket, Avesta Art i Avesta den 1 september

Studieförbundet Sensus bjuder i samverkan med Riksförbundet Sveriges konstföreningar in till en träff på Verket, Avesta Art i Avesta den 1 september.

Varmt välkommen till en kväll då vi träffas och trivs, tillsammans med Sensus och Riksförbundet Sveriges Konstföreningar! Sveriges konstföreningar har varit medlemsorganisation hos Sensus under flera år. Nu hoppas vi i Sensus att vi och alla Dalarnas konstföreningar ska lära känna varandra bättre, kunna dela med oss av intressanta event och skapa en mötesplats. Detta är ett första möte som vi hoppas kan få en återkommande fortsättning.

Medverkar gör: Greta Burman, förbundschef Riksförbundet Sveriges Konstföreningar; Lisa Carr från Sensus Riks och Ulrika Wiborgh från Sensus i Dalarna.

OSA senast 25 augusti med mail till: ulrika.wiborgh@sensus.se. Vid frågor ring Ulrika: 070-4624939. Vi blir max 25 personer—2 platser per konstförening har reserverats. Kölista tillämpas efter 25 augusti!

PROGRAM:
17.00-17.30 Drop in med kaffe, té och Hyttmacka
17.30 Välkomna!
Greta Burman, Riksförbundet Sveriges
Konstföreningar; Lisa Carr, Sensus Riks;
Ulrika Wiborgh, Sensus i Dalarna.
18.00 ca Konstföreningarna presenterar sig och
berättar vad som är på gång
18.30 Konstguidning i Verket
19.15 ca Konstnären Johanna Hästö berättar om