Visning av Yngve Svedlunds konst med John Rasimus

John Rasimus visar Yngves verk i Envikens hembygdsgård i dialog med Torsten Allvar samt publiken.

Välkomna till Dalarnas konstförenings särskilda visning av konstnären
Yngve Svedlunds konst på Hembygdsgården i Enviken den 13 september.
Sommarens välbesökta utställning på Envikens hembygdsgård med konstnären Yngve Svedlund avslutas nu med sista utställningsdag den 27e augusti. Det finns dock lyckligtvis ytterligare ett tillfälle att se den – nämligen på Dalarnas Konstförenings särskilda visning onsdagen den 13 september med start klockan 17.
Passa på att se denna unika utställning som möjliggjorts genom lån från flera av Yngves bekanta från Enviken och från andra näraliggande platser. Efter den 13e september plockas utställningen ner och vi vet aldrig var och om den kommer att återuppstå.
Den avslutande visningen kommer att ske i seminarieform under ledning av falukonstnären John Rasimus och under medverkan av bland andra Torsten Allvar från DKFs styrelse. Många deltagare kommer säkert att delta aktivt och bidra i diskussionen med synpunkter, minnen och frågor. Flera i Enviksbyn har kanske en teckning eller grafiskt blad i sitt hem. Efter visningen finns möjlighet till fika i Görasgården, säkert med en del ytterligare överraskningar.

Välkomna till en spännande konstaktivitet den 13e september. Ingen föranmälan behövs, men samåk gärna.